Bu Blogda Ara

29 Aralık 2020 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #71




   Merhaba, bu haftanın ağaç ev sohbet konusunu, 
kaplandiary seçmiş.

   Konu: Görece bir kavram olan mutluluğun TDK sözlüğündeki karşılığı, “bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan saadet” olarak açıklanmakta. Peki sizin için mutluluk nedir? Mutluluk sürekli olarak elinizde tutabileceğiniz bir şey mi?

    Bazı kelimelerin anlamlarından ziyade hissettirdiklerinin hiçbir dilde açıklaması yoktur kendi kanaatimce. Mesela mutluluk nedir diye düşünmeye başlayınca, hemen yaşadığım mutluluklar geldi aklıma. Onları buraya döksem yine bile anlatamam sanırım. Hatta nedense mutluluk deyince hep hayalgücümdeki gözümle kalbimin yanında bembeyaz bir bulut yerleşiveriyor. Mutluluk aslında evet tam da bulut gibidir. Kimi zaman, güneşe bırakır sahnesini, kimi zaman öfkeli bir dev gibidir şimşek çakar, kimi zaman yaramaz bir çocuk gibi ağlar! Olumsuz bi’şeyin olumlu mu olumsuz mu olduğunu anlamak için olumlu halini görmemiz gerekir sonuçta, değil mi? 


     Mutluluk, önemsenmektir. Evet sanırım böyle bende ki yeri. Mutlu olduğum anların altında çoğunlukla önemsenmek yatıyor. 


   Yayınladıktan sonra camdan dışarı bakıyordum o kadar güzel görünüyordu ki bulutlar, aynı kalbimin yanındaki bulut gibi hemen paylaşmak istedim sizinle de🌸



      


13 yorum:

Kendi Dünyasında dedi ki...

"Bazı kelimelerin anlamlarından ziyade hissettirdiklerinin hiçbir dilde açıklaması yoktur kendi kanaatimce. Mesela mutluluk nedir diye düşünmeye başlayınca, hemen yaşadığım mutluluklar geldi aklıma." kesinlikle ama kesinlikle katılıyorum. Benimde gözümde canlandı mutlu olduğum zamanlar,anın içinde kaybolduğum zamanlar geldi aklıma. Paylaşımınız için teşekkürler gerçekten müthiş görünüyor :)

Beş Senede Devrialem dedi ki...

Mutluluk bulut benzetmesi çok güzeldi :) Umarım bu bulutu hep olumu tarafından göreceğiniz yaşanmışlıklar geçer başınızdan <3

deeptone dedi ki...

eveeet seni önemsiyoruz eveeet o zaman hep beyaz buluuut olsuuun :)

Kaystros Tyrha dedi ki...

Şimdiye kadar okuduklarım arasında en sevdiğim yazılardan biri bu. Nefis, çok güzel anlatmışsınız. Ve önemsenmenin önemini, mutlu olmanın gözümüzden kaçan bir nedenini. Çevremizdeki güzelliklerin farkına varmak ve onları önemsemek kendimizi de önemsetir. Tebrik ederim, müthiş keyif aldım:)

Ada Deniz dedi ki...

Önemsenmek ve sevilmek. Bunlar çok çok önemli....

Bigudili Anne Blogger dedi ki...

Sevgili melis. Bu haftanın konusunun yazılarını okumak beni biraz yordu açıkçası. Cunku mutluluk tanim olarak da, hissiyat olarak da bana çok göreceli geliyor. Açık yüreklilikle söyleyebilirim ki, hepinizin yazılarına ilk defa gozgezdirerek, ustunkörü okuyorum. Sanki söz konusu mutluluk olunca başkasının ne düşündüğünün cok önemi yok gibi garip bir hissiyata kapıldım😄😄 Hatta ve hatta simdi sana yazdigim bu yorumu, bu konuyu yazan diğer arkadaşlarımın postlarina da gozgezdirdikten sonra bırakacağım. Ustunde düşünmediğim birseymis demek ki bu kavram benim. Her an değişkenlik gosterebilecegine inandığım için belki de. Kendim hakkında ilginç bir keşif yapmama firsat verdiniz. Cok sevgilerimle VE tabi ki mutlu yıllar dileklerimle🎈

MUKEMMELİS dedi ki...

Cok tesekkur ederiim kiymetli yorumunuz icin🌸🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Ahh, umarim hep kalbimizin yaninda bulutlar olur🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Eveett yasasiin🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Kiymetli yorumun icin cok tesekkur ederiim mutlu oluyorum olumlu geri donusler alinca🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Mutluluk bulasicidir ben de arada bir bu yorumu okur mutlu oluruum🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Cok kiymetli seyler umari hep sevdiklerimizden, deger verdiklerimizden bu geri donusleri alabiliriz🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

“Her an degiskenlik gosterebilecek” evet evet nasil da dogruu. Cok tesekkur ederim yorumunuz icin🌸 benim icin cok kiymetli. Umarim guzel bir yil gecirirsiniz oglunuz, esiniz ve sevdiklerinizle🙏🏻