Bu Blogda Ara

23 Aralık 2020 Çarşamba

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 70

            AĞAÇ EV SOHBETLERİ 70



Kelime oyununu beklerken dayanamayıp ağaç ev sohbetine katılayım dedim. Güzel şeylerle meşgale olunca şahane heyecan veriyor insana.

Ağaç ev sohbet konusu: “Konu ne olursa olsun, kişi veya nesnelere ikinci şans verilmeli mi?” 

Nedense iç sesim birden “kaç iki?’ dedi. Kin tutmayı uzun süre aklımda tutacak kadar hamal değilim genelde 2,3,4,5 şans ise gönlüm el verdiğince açıktır. Aslında şöyle bir baktım da neden yani? Neden bu kadar şans vermeye gönüllüyüm? Zaten belli! İkinci şans aslında nedir? İkinci şans kendini ikna etmek istediğin için verilen bir umuttur. “Ya o öyle biri değildi, bu nesne böyle yapmazdı, mutlaka kafası karıştı(?), yanıldı, şaşırdı ve sonucunda beni üzdü, olumsuzlukları dayattı. Hayır arkadaşlarım, kardeşlerim maalesef hayır. Elbet kimse bir değil ama bazı kelimelerin anlamları aynıdır. Sevgi mesela. Sevdiğinin ayağına taş değsin ister miydin? Bile bile üzer miydin? Ruhsal bir problemi yoksa böyle  bir şey istemez. Asla da kısıtlamaktan/ kısıtlamaktan yana değilim. Canın istiyorsa 2,3,4 kere şans ver. Belki 8.’de anlarsın belki 2.’de. Sonuç asla değişmez, kendini ikna edersin “verdiğin önem, değer senden kaynaklı karşındakinden değil” Yaşayarak öğrenmek, düşe kalka gerçeklere yürümek çok güzel.

23 yorum:

Ömer Yılmaztürk dedi ki...

"Ihtimaller perisi" dinle lütfen 😊

Alper Soysal dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık :)

Yucel dedi ki...

kaleminize sağlık

fatofotofan dedi ki...

Harika bir paylaşım olmuş,mesela 13 de uğursuz rakam derler aslında uğurlu olduğunu denemeden bilemezler :)

MUKEMMELİS dedi ki...

Evvet, denemekten korkmamak lazım 🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Teşekkür ederim🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Çok teşekkür ederim Alper🌸

MUKEMMELİS dedi ki...

Tamamdır 👍🏼

deeptone dedi ki...

hımms pikuu, öğreniriz yaşarken nasıl olsa diyon yaniiii :) bak ağaç ev yazdığın zaman mutlaka söle bana daaa yazımın yorumlarına linkini koyayım da başkaları da okusuun ve gözümden kaçmasın yaniiii :) kelime oyunu dört de bugün başladı, bak bonheur da gelecek haftanın kelimelerini verdi ben de gece yazıciim bu haftanın kelimeleriniii sen de yazarsın işte bugün yarın ne zaman isterseeen :)

MUKEMMELİS dedi ki...

Enerjini ne yapacagiz peki nasil enerjik okumaya basladimm😹 harika ama sana yorum mu atayim nasil haber vereyiim

deeptone dedi ki...

ağaç ev ve kelime oyunu yazınca, benim yazdığım yazıya yorum yaparsın filan işte, hem de yazdım filan dersin yanii, zaten görürüm ama sölemek daha iyi, belli mi oluur, ya gözümden kaçarsaaa :) bak bu haftanın öyküsünü, tosbağa günlüğü, kırmızı ruh, bonheur, uyuşuk hayalperest, kahve zamanı, roza arkadaşlarımız yazmış bilenee kikiki :) bunları da gece yazınca koycam yorumlara :) sen de yazcan işteğğğğ :)

MUKEMMELİS dedi ki...

Dogruu, keyifle cay icerken okuyayim ben de 🌸🌸

Skose2906 dedi ki...

Kalemine sağlık keyifli bir yazı ve yorum silsilesi olmuş :) insan denemekten bence vazgeçmemeli hatalar affederken de bir şeyi başarmaya çalışırken de bilmem belki yanlıştır ya da eksik ama bazen hayat dediğimiz de hatalar serüveninden bir kesit olmuyor mu

MUKEMMELİS dedi ki...

Evet tamamen özetlemişsiniz, insan olayın içindeyken her şey daha karmaşık gözüküyor ve zora sürükleyen yine kendimiz oluyoruz. Böyle yazılar okumanın faydası o kadar büyük ki 🌸

Beş Senede Devrialem dedi ki...

Ya ben iç sesin girişine bayıldım :) Ama bitiriş çok daha güzeldi. Eline sağlık. İnsanın çok kez hatırlatması gerekiyor değerin kişiden kaynaklandığını. Ve evet düşe kalka yürümek, kendi kendine öğrenmek, kendine bir şeyler katabilmek çok güzel.

MUKEMMELİS dedi ki...

Çok teşekkür ederim değerli yorumun için. Aslında ne kadar da aynı hayatları yaşıyoruz farklı zaman ve mekanlarda değil mi? Bunları paylaşabilmek şahane bi’şey🙏🏻🌸

Kaystros Tyrha dedi ki...

Sanırım olayı geniş bir perspektifte ele alıyoruz ve oldukça farklı sonuçlar elde ediyoruz:) Mesela kin tutmam diyorsunuz, bence bu ayrı. Tanıdığınız, güvendiğiniz biriyle yola çıktınız diyelim, size ondan hiç beklemediğiniz bir hareket yaptı. Ya da ortak bir projeye başladınız ve bu işe hem büyük para hem de emek harcadınız, daha sonra bir fırsat yakaladı ve sizi orta yerde bıraktı. Siz o kişiyle bir daha ortak bir işe girer misiniz? Girerim ben kin gütmem diyorsanız, o zaman ben de tecrübemle size geçmiş olsun diyebilirim:)

MUKEMMELİS dedi ki...

Yorumunuz beni buralardan aldi uzaklara goturdu ve cok gerildim umarim boyle bir seyi tecrube etmem 😹 uzun bir süre sessizleşir uzun uzun düşünürdüm muhtemelen. (Hayatımdan çıkarttığımı varsayıyorum) güzel hatıralarımı paylaştığım biri ise buzlarım eridikten sonra hayatıma geri alabilirim. Alırım ama kesinlikle yeri eskiden oldugu yerden çok farklı yerlerde olur. Tabii böyle diyorum ama olayın içinde olmak çok daha farklı sonuçlar doğurabilir. Bir sorunun cevabını aynı kişi farklı farklı cevaplayabilir sanırım ya, zaten çok kararsız biriyimdir, nerelere sürüklediniz beni. İnsanlara her zaman yanılma payı sunmam gerektiğini kendime not düşüyorum, bakış açınız içinde teşekkür ediyorum

MUKEMMELİS dedi ki...

Yorumunuz beni buralardan aldi uzaklara goturdu ve cok gerildim umarim boyle bir seyi tecrube etmem 😹 uzun bir süre sessizleşir uzun uzun düşünürdüm muhtemelen. (Hayatımdan çıkarttığımı varsayıyorum) güzel hatıralarımı paylaştığım biri ise buzlarım eridikten sonra hayatıma geri alabilirim. Alırım ama kesinlikle yeri eskiden oldugu yerden çok farklı yerlerde olur. Tabii böyle diyorum ama olayın içinde olmak çok daha farklı sonuçlar doğurabilir. Bir sorunun cevabını aynı kişi farklı farklı cevaplayabilir sanırım ya, zaten çok kararsız biriyimdir, nerelere sürüklediniz beni. İnsanlara her zaman yanılma payı sunmam gerektiğini kendime not düşüyorum, bakış açınız içinde teşekkür ediyorum

Hamza Tradkhodja dedi ki...


we have a great work here, keep it up.

MUKEMMELİS dedi ki...

yes, it's fun. thank you for your comment🌸

DüşTasarımcısı dedi ki...

Ben de çok şans veriyorum,sanki şans dağıtıcısıyım:)
Sonuç pek değişmiyor hatayı yapan yine yapıyor:)

MUKEMMELİS dedi ki...

Şans dağıtıcısı, evet evet bunu çok sevdiimm. Sonucun değişmemesi normali aslında, kendimizi ikna ediyoruz “aa bak zaten öyleymiş” gibi 🌸